سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در پایتخت روسیه گرامی داشته شد
نوشته شده توسط : swot

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی روز جمعه در اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسكو برگزار شد و مهمانان جشن پیروزی انقلاب را به 'رضا سجادی' سفیر ایران در روسیه تبریك گفتند.

حضور مقام های عالیرتبه حكومتی، مقام های پارلمانی و سران احزاب سیاسی روسیه در این آیین چشمگیر بود.

از طرف وزارت امور خارجه روسیه،'زمیر كابولف' مدیركل اداره دوم آسیای این وزارتخانه در آیین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شركت كرد.

'ولادیمیر ژیرینفسكی' رهبر حزب لیبرال دمكرات و معاون سابق دومای روسیه ، 'سرگئی بابورین' معاون اسبق دوما و 'واسیلی لیخاچف' رییس كمیته حقوق دوما از دیگر سیاستمداران پارلمانی شركت كننده در این آیین بود.

در این آیین سفرای كشورهایی همچون چین سوریه در مسكو و نیز وابستگان نظامی كشورهای مختلف هم حضور داشتند.

حضور گسترده كارشناسان امور ایران در روسیه و ایرانشناسان همچون 'گنادی آودییف' رایزن فرهنگی شوروی سابق در ایران، 'اولگ آكولینیچف' رییس شورای بازرگانی ایران و روسیه، 'آلكساندر پالیشوك' رییس انجمن دوستی ایران و روسیه، 'رجب صفراف' رییس مركز مطالعات ایران معاصر روسیه و 'ایگور كورونچنكو' رییس شورای اجتماعی وزارت دفاع روسیه به این آیین شكوه خاصی بخشیده بود.

حضور روسای دانشگاه ها و انستیتوهای علمی روسیه و نیز دهها استاد دانشگاه در آیین بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در اقامتگاه سفیر ایران در مسكو چشمگیر بود و بسیاری از آنها در گفت و گو با خبرنگاران ، نقطه نظرات و دیدگاه های خود را در باره مسایل مهم جهانی به ویژه در زمینه ایران بیان می كردند.

در این آیین نماهنگی از دستآوردهای علمی و فنی جمهوری اسلامی به زبان روسی برای نشان دادن گوشه های از توانمندی های كشورمان برای حضار به نمایش در آمد.

اروپام/2242**518** 3404





:: برچسب‌ها: روز تعطیل ,
:: بازدید از این مطلب : 553
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: